Sunday, November 8

Samsung Galaxy Note 4 vs iPhone 6 , "Duelul gigantiilor"

In momentul de fata aceste doua phablet-uri sunt aproximativ cele mai bune de pe piata din Romania.
Mai jos o sa expun parerea mea strict personala in ceea ce priveste aceste doua telefoane mobile de ultima generatie.
In ceea ce ma priveste eram un fan declarat 100% iPhone, asta pana cand l-am intalnit pe Samsung Galaxy S4. Inainte nu acceptam sa renunt la celebrul "mar" cu care ma obijnuisem atat de mult. Imi placea foarte mult in momentul in care am trecut la Samsung, faptul ca orizonturile se deschisesera, in sensul ca puteai adauga tot felul de widget-uri, puteai sa iti  personalizezi experienta in moduri total si complet diferite fata de cea intalnisem pana in momentul respectiv. La un moment dat mi se facuse dor de iPhone, de eleganta lui, de felul in care mi se mula dupa mana, si de simplitatea lui totodata. Am renuntat la S4 in favoarea unu iPhone 5. Dupa cateva zile mi-am zis ca nu se poate si vreau iar Samsung. Atunci a fost momentul in care am facut tranzitia la un Samsung Galaxy Note 3. Viteza cu care rula, ecranul deosebit de luminat, camera foto si video impresionanta, mi-am zis ca nu am sa mai renunt la el.
Desi in acel moment era cel bun smartphone la capitolul performante, dar simteam ca vreau un upgrade, mai ales pentru faptul ca Samsung Galaxy Note 4 are senzorul de amprenta, camera mult mai performanta si senzorul de monitorizare al sanatatii (pe care il folosesc de prea putine ori din pacate).
Note 4 se tine bine cu 3 GB RAM, 32 GB memorie interna si posibilitatea de a extinde memoria, bateria detasabila, ecranul impresionant si camera foto care te lasa cu gura cascata.
Pe de alta parte iPhone 6, cu 1 GB RAM, memorie interna 16/32/64/128 GB (fara posibilitatea de a extinde memoria, toata lumea stie asta), ecranul superb, foarte superb, camera foto 8 MP. Desi specificatiile Note 4 - lui sunt cu mult mai presus decat ale iPhone-ului, cei de la Apple au optimizat sistemul de operare la aceste specificatii, astfel incat sunt utilizate la maxim, in sensul ca viteza e exceptionala, camera face poze absolut extraordinare si culoriile ecranului impresioneaza pe orice critic sau mofturos. Designul iPhone-ului mi-a placut intotdeauna si imi place si in momentul de fata, da mereu impresia de eleganta, rafinament iar aici bate Samasungul deoarece nu se axeaza doar pe performante ci si pe aspectul exterior.
Note 4, este cel mai bine lucrat pana acum, margini de aluminiu (in premiera), fara imitatii de cromn sau alte lucruri. Marginea telefonului este fina, lucru care permite folosirea telefonului fara o husa deoarece e foarte greu sa julesti sau sa "strici" marginea, nu mai stai cu emotii ca iti sare cromul, ca telefonul tau va fi pe margine ca un dalmatian. Imi place foarte mult si spatele, care e un plastic subtire, care imita foarte foarte bine pielea. Prima data cand am vazut la cineva asta am crezut ca e chiar piele (era un Samsung S4 Black). Imi place faptul ca bateria poate fi inlocuita foarte usor, ca memoria se poate extinde pana la 128 GB si bineinteles ca poate fi personalizat cu tot felul de teme si detine o gama foarte larga de optiuni.
Dezavantajul Samsungului este ca sistemul de operare ruleaza o multime de device-uri, pe cand IOS-ul ruleaza doar pe Apple. Si lucrul asta face IOS-ul sa fie dorit, toata lumea vrea sa il aiba, sa impresioneze cu el.
Parerea mea este ca , daca Samsung ar investi intr-un sistem de operare exclusiv pentru dispozitivele Samsung si daca ar renunta la reclame, putin sa mai lucreze la aspect (desi parerea mea e ca Note 4 e perfect), probabil ar depasi concurenta cu mult.
Am uitat sa mentionez urmatorul lucru care este o realitate, si pe care toata lumea o stie : Samsung lanseaza in fiecare an o multime de noi modele la preturi avantajoase pentru fiecare buzunar, pe cand Apple aproximativ un model pe an, lucru care face ca preturile acestora sa stea sus destul de mult.

Acestea sunt pareriile mele personale in legatura cu 2 din cele mai performante phablet-uri de pe piata.

No comments:

Post a Comment

Comentariu